اهداف

       اهداف کوتاه مدت

  • تامین نیروی انسانی متخصص
  • شرکت در دوره‌های آموزشی توانمندسازی پژوهشی، اطلاع‌رسانی پزشکی ویژه پرسنل کتابخانه مرکز
  • تامین منابع علمی چاپی و الکترونیک مرتبط با تخصص‌های موجود در بیمارستان و گروه‌های آموزشی بر مبنای شناسایی نیاز اطلاعاتی اساتید، دانشجویان، پرسنل درمانی مرکز
  • وجین دوره‌ای کتاب‌ها و روزآمد نمودن منابع موجود در کتابخانه مرکز
  • تهیه راهنماهای آموزشی در فرمت‌های ویدئویی، متنی، صوتی جهت آگاه نمودن کاربران از منابع و خدمات کتابخانه مرکز
  • بهبود وضعیت فرآیندهای انجام کار کتابخانه
  • آماده‌سازی کتاب‌ها (بارکد و برچسب زدن جهت امانت الکترونیک)

       اهداف میان مدت

  • تغییر فضای فیزیکی مخزن کتابخانه و اختصاص فضای مناسب جهت سالن‌های مطالعه و جست‌وجوی دیجیتال
  • بهبود و توسعه تجهیزات فیزیکی و سخت‌افزاری مناسب و کارآمد
  • گسترش مجموعه کتب کتابخانه از لحاظ تنوع عناوین و تعداد نسخ متناسب با تخصص‌ها و گروه‌های آموزشی تازه اضافه شده به مرکز
  • به روز کردن محتوای وبسایت کتابخانه به منظور ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی موثر به کاربران
  • آشنایی مراجعان با قابلیت‌ها و نحوه‌ی جستجو در نرم‌افزار کتابخانه‌ای آذرسا
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با کتابخانه دیجیتال دانشگاه، سامانه نوپا و توانمندسازی پژوهشی
  •  فعال‌سازی عضویت الکترونیک اعضای هیات علمی جهت استفاده از نرم افزار کتابخانه
  • ارتقای کمی و کیفی محتواهای آموزشی ویدئویی، متنی و صوتی

       اهداف بلند مدت

  • ایجاد و تجهیز کتابخانه مطابق استانداردهای معتبر و روز
  • تدوین خط مشی و آیین نامه های لازم در ارتباط با خدمات و فعالیت کتابخانه و طراحی برنامه جامع
  • فعال‌سازی عضویت الکترونیک کلیه پرسنل اداری و درمانی مرکز جهت استفاده از نرم افزار کتابخانه
  • تشکیل شورای پژوهشی مرکز و برگزاری جلسات مستمر با همکاری معاونت پژوهشی
  • اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، برنامه‌ها و خدمات کتابخانه به کاربران با استفاده از خدمات آگاهی‌رسانی جاری، وبسایت بیمارستان ،کارتابل سازمانی و....
  • ارتقای صلاحیت‌های تخصصی و عمومی پژوهشی پرسنل کتابخانه
  • افزایش توانمندی‌های عمومی پژوهشی از جمله مهارت برقراری ارتباط با کاربران، اخلاق حرفه‌ای و توانمندی‌های پایه
  •   توانمندی‌های تخصصی پژوهشی شامل بازیابی و ارزیابی منابع اطلاعاتی، به‌کارگیری نرم‌افزارهای پژوهشی،پژوهش‌یاری، سواد مالکیت فکری، سواد انتشار علمی، علم‌سنجی و دگرسنجی
  • آموزش جست‌وجوی پایگاه‌های داده کتابشناختی، بالینی و دیگر منابع آنلاین از طریق تدوین استراتژی جست‌وجوی مناسب و به کارگیری تکنیک‌های سرچ ساده و پیشرفته ( عملگرها و ...)
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با محتوا  و جست‌وجو در پایگاه‌های معتبر خارجی  Scopus)، Web of science،  Embase، PubMed  ،Cochrane Library ، ProQuest، Science Direct، Clinical Key،  Trip،  SAGE ،   Emerald،  ERIC، Ulrichsweb،   , DOAJ BMJ)
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با محتوا و جست‌وجو در پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی SID , ISC, IranDoc CochraneIran ,MagIran, Barakat   و سامانه‌های نوپا
  • مشاوره در زمینه مدیریت اطلاعات پژوهشگران شامل آموزش ابزارهای رفرنس‌نویسی Endnote, Mendeley ،    .Ref Works, Zoteroنرم‌افزارهای آماری و تحلیل داده مانند MaxQDA , Revman و SPSS
  • پژوهش‌یاری شامل مشارکت در طراحی و تدوین پروپوزال، انجام مرورهای نظام‌مند و فراتحلیل، آشنایی با شیوه‌های نگارش انواع مقالات علمی، آشنایی با ساختار و نگارش انواع چکیده و .....
  • معرفی گایدلاین‌های نگارش انواع مطالعات بالینی شامل کارآزمایی بالینی، مرورهای نظام مند و فراتحلیل، گزارش موردی، هم‌گروهی یا کوهورت، مشاهده‌ای و مقطعی و راهنمایی در زمینه نگارش مقالات
  •  آموزش سواد مالکیت فکری شامل آگاهی از قوانین حق مولف، حقوق انتشار مادی و معنوی آثار و موضوعات مربوط به مصادیق سرقت ادبی و نرم‌افزارهای مشابهت‌یاب
  •  آموزش سواد انتشار علمی شامل آشنایی با شیوه‌های انتشار مجلات (دسترسی آزاد ،اشتراکی و... )، انتخاب مجله مناسب از نظر (دامنه موضوعی، نمایه، کیفیت مجله ، ضریب تاثیر، نرخ پذیرش و  ...)، سنجش اعتبار مجلات از طریق ژورنال فایندرهای بین‌المللی معتبر و راهنمایی پژوهشگران در انجام مراحل سابمیت و انتشار مقاله
  • آموزش اعتبار سنجی مجلات با استفاده از پایگاه‌های  JCR ، Scimago ، PJCR، Ulrichsweb و ISSN
  • معرفی و آموزش ابزارهای انتخاب مجلات بر اساس چکیده و عنوان دستنوشته مانند journal finder، journal suggester، journal selector، journal guide، Jane
  • آموزش پایگاه‌های استنادی، پروفایل‌های پژوهشی، شاخص‌های علم‌سنجی، دگرسنجی (آلتمرتیکس)، نرم‌افزارهای علم‌سنجی، شبكه‌هاي اجتماعي پژوهش محور
  • ارتقای کمی و کیفی خدمات مشاوره اطلاعات پژوهشی به پژوهشگران در سطوح مختلف
  • تكمیل و به روز رسانی اطلاعات پروفایل سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی
  • تکمیل و به روز رسانی اطلاعات و فعال سازی اکانت پژوهشگران در Google Scholar، Scopus،ORCID ، ResearchGate, Microsoft Academic، Publons و profiles.mui.ac.ir
  • راهنمایی اعضای هیات علمی جهت بارگذاری طرح‌های پژوهشی و کار با سامانه پژوهشیار 
  • راهنمایی در زمینه تدوین استراتژی سرچ مرورهای سیستماتیک و بازیابی منابع از پایگاه های اطلاعاتی معتبر داخلی و خارجی، تکمیل پروتکل اجرای مرور براساس گایدلاین PRISMA ، ثبت پروتکل مرور سیتماتیک در PROSPERO ، مشارکت در بخش غربالگری داده ها و ....
  • کمک به تنظیم ,Cover Letter Title pageو فرم‌های Copy right و دستنوشته جهت ارسال به مجلات
  • معرفی اصطلاحنامه‌ها، دایره‌المعارف‌ها و دیكشنری‌های آنلاین پزشكی برای سهولت کار شامل  ,MESH Medical Encyclopedia، MedTerms Medical Dictionary،  Medical Dictionary & Thesaurus merriam-webster،  ERIC Thesaurus
  • تهیه جدیدترین بروشورهای آموزش به بیمار مطابق با منابع معتبر خارجی مانند Clinical Key
  • حضور در راند و همکاری با گروه‌‍‌های بالینی مستقر در مرکز جهت جست‌وجوی شواهد بالینیEBM، پاسخ به سوالات فورگراند و بک گراند، فرمول بندی سوالات بالینی، مشارکت در نگارش گایدلاین‌های تخصصی بالینی
  • مشارکت در برگزاری برنامه ژورنال کلاب ماهیانه توسط دستیاران و با نظارت اساتید و نقد و داوری مقالات
  • آموزش نرم افزارهای کاربردی برای ارائه و تولید محتوا مانند Prezi و Camtasia
  • افزایش کمی و کیفی محتواهای آموزشی اطلاع‌رسانی پزشکی در فرمت‌های چندرسانه‌ای (ویدئویی، اینفوگراف و پادکست)

ارتباط باما

آدرس : اصفهان- دروازه شیراز -خیابان هزارجریب -دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -معاونت تحقیقات وفناوری --تلفن: ۳۷۹۲۳۸۲۴

Isfahan University Of Medical Sciences , Isfahan, Iran

E-mail: centlib@lib.mui.ac.ir

 

کاربران آنلاین

هم‌اکنون ۰ کاربر آنلاین هستند.