رفتن به محتوای اصلی
x

آیین نامه کتابخانه دانشکده دندانپزشکی

آیین نامه امانت
کتابخانه دانشکده دندانپزشکی
دانشگاه علوم پزشکی اصفھان


١. تعاریف آئین نامه
١. منظور از خدمات کتابخانهای در این آئین نامه، خدمات امانت کتاب و منابع چاپی، مواد سمعی- بصری -١
مجلات و استفاده از طرحھای تحقیقاتی، پایان نامهھا ،(CD (شامل فیلم ویدیویی، کاست صوتی، اسلاید و
و بانکھای اطلاعاتی است.
٢. منظور از کتابخانه، تمامی بخش ھای کتابخانه دانشکده ی اعم از امانت و مخزن ، مجلات و پایان نامه -١
ھا ، مرجع ، اطلاع رسانی، سالن ھای مطالعه و دفتر مدیریت می باشد.
٣. منظور از دانشکده در این آئین نامه، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات -١
بھداشتی درمانی استان اصفھان می باشد.
٤. منظور از محققین و پژوھشگران غیر وابسته کلیه محققین و پژوھشگرانی ھستند که در استخدام -١
دانشگاه علوم پزشکی اصفھان نمی باشند ولی در حال انجام پروژه تحقیقاتی با یکی از مراکز تحقیقاتی
دانشگاه مىباشند.
٢. شرایط عضویت در کتابخانه
عضویت در کلیه کتابخانه ھای دانشگاه، به صورت متمرکز و توسط کتابخانه مرکزی به قرار ذیل صورت
می گیرد:
شرایط عضویت برای اعضاء ھیئت علمی ، دانشجویان و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی
١. اعضای ھیئت علمی دانشگاه -٢
١. تمامی اعضای ھیئت علمی دانشگاه پس از تکمیل فرم درخواست عضویت (فرم شماره ١)، ارائه -١-٢
آخرین حکم کارگزینی و یک قطعه عکس می توانند به عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه درآیند.
٢. مدرسین مدعو که بصورت حقالتدریس در طول ترمھای تحصیلی به فعالیت مشغول ھستند با ارائه -١-٢
معرفینامه کتبی از گروه آموزشی مربوطه (فرم شماره ٢) و تکمیل فرم درخواست عضویت (فرم شماره
١) و یک قطعه عکس معادل مدت زمان قرارداد حق التدریس می توانند به عضویت کتابخانه در آیند و کارت
عضویت دریافت نمایند.
تبصره یک: در پایان ترم تحصیلی این افراد موظف به تسویه حساب با کتابخانه می باشند و پرداخت
حقالتدریس آنھا منوط به این تسویه حساب می باشد.
٣. مدت اعتبار کارت عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه برای اعضاء ھیئت علمی ٥ سال خواھد بود. -١-٢
٤. جھت تمدیداعتبار کارت عضویت اعضاءھیئت علمی ارائه فتوکپی آخرین حکم حقوقی الزامی است. -١-٤
٢. دانشجویان دانشگاه (در سطوح مختلف) -٢
١. تمامی دانشجویان دانشگاه (اعم از دستیاران، تحصیلات تکمیلی و غیر آن) پس از تکمیل فرم -٢-٢
درخواست عضویت (فرم شماره ١) و ارائه کارت دانشجویی می توانند به عضویت کتابخانه مرکزی درآیند.
تبصره یک: عضویت دانشجویان جدیدالورود در ھر سال تحصیلی به صورت جمعی از طریق لیست ارسالی
دانشجویان ثبت نام شده از سوی معاونت محترم آموزشی دانشگاه به کتابخانه مرکزی انجام خواھد شد.
بدیھی است فعال سازی کارت پس از دریافت لیست مذکور امکان پذیر می باشد.
تبصره دو: در مورد دانشجویان میھمان با ارائه کارت دانشجویی موقت فایل عضویت آنھا فعال خواھد شد.
٢. مدت اعتبار کارت عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه برای دانشجویان برابر با مدت اعتبار کارت -٢-٢
دانشجویی آنان خواھد بود.
٢.جھت تمدید اعتبارکارت عضویت دانشجویان ارائه کارت دانشجویی الزامی است.(دانشجویان قدیمی) -٢-٣
٣. کارمندان دانشگاه اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، طرح نیروی انسانی و نیروھای -٢
شرکتی
١. تمامی کارمندان دانشگاه اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، طرح نیروی انسانی پس از تکمیل فرم -٣-٢
درخواست عضویت (فرم شماره ١) و ارائه کپی حکم کارگزینی و یک قطعه عکس می توانند به عضویت
کتابخانه مرکزی دانشگاه درآیند.
تبصره یک: با توجه به اینکه تعداد زیادی از نیروھای اداری دانشگاه بصورت شرکتی فعالیت می نمایند این
افراد با ارائه معرفینامه کتبی از واحد مربوطه (فرم شماره ٤) و کپی حکم کارگزینی و یک نفر از نیروھای
رسمی دانشگاه به عنوان معرف می توانند به عضویت کتابخانهھای دانشگاه درآیند و کارت عضویت دریافت
نمایند.
٢. مدت اعتبار کارت عضویت افراد فوق از تاریخ صدور یکسال تعیین مىشود که با ارائه مدارک فوق -٣-٢
مجددا و به مدت یکسال قابل تمدید است.
٣. جھت تمدیداعتبارکارت عضویت افرادفوق ارائه آخرین حکم حقوقی یا قراردادجدیدمعتبرالزامی است. -٣-٢
تبصره دو: اعضایی که بصورت طرح نیروی انسانی در دانشگاه شاغل می باشند جھت عضویت می توانند
با ارائه معرفینامه کتبی از واحد مربوطه (فرم شماره ٤) و کپی حکم کارگزینی به عضویت کتابخانهھای
دانشگاه درآیند و کارت عضویت دریافت نمایند.
تبصره سه: بازنشستگاه محترم دانشگاه نیز می توانند با ارائه حکم بازنشستگی، یک قطعه عکس و
تکمیل فرم درخواست عضویت (فرم شماره ١) به عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه درآیند و کارت عضویت
دریافت نمایند.
تبصره چھار: چنانچه ھر یک از شرکتھا، مؤسسات، سازمانھا، نھادھای دولتی و غیردولتی، دانشگاھھای
آزاد، غیرانتفاعی و سایر مراکز آموزش عالی (به صورت حقوقی و حقیقی) تمایل به استفاده از خدمات
کتابخانهای ھر یک از کتابخانه ھای دانشگاه را داشته باشند می بایستی درخواست خود را کتبا به حوزه
معاونت پژوھشی دانشگاه ارسال دارند تا توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه بررسی و در صورت وجود امکانات
با شرایط خاص پاسخ داده شود. بدیھی است مسئولیت تصمیم گیری در این موارد صرفا به عھده معاونت
پژوھشی دانشگاه و کتابخانه مرکزی است.
٣ به صورت -٢ ،٢ -٢ ،١ - تبصره پنج: بدیھی است امکان پذیرش و عضویت افراد دیگر غیر از موارد بندھای ٢
حقیقی وجود ندارد.
٤. محققین و پژوھشگران غیروابسته به دانشگاه -٢
١. تمامی این افراد می بایست (فرم شماره ١) را به ھمراه معرفی نامه از مراکز تحقیقاتی دانشگاه -٤-٢
علوم پزشکی اصفھان به معاونت پژوھشی دانشگاه ارائه و شماره عضویت دریافت نمایند.
٢. برای این افراد صرفاً معرفی نامه صادر مىشود و کارت عضویت صادر نمی گردد. -٤-٢
٣. مدت اعتبار معرفی نامه این افراد ٦ ماه می باشد. -٤-٢
٣.شرایط امانت کتاب به اعضاء کتابخانه مرکزی دانشگاه
١. اعضای ھیئت علمی دانشگاه -٣
١. مدت امانت کتاب برای اعضاء ھیئت علمی دانشگاه حسب نظر کتابدار مسئول حداکثر ١٥ روز -١-٣
تعیین مىشود. مدت مذکور حداکثر تا دو بار قابل تمدید است.
٢. اعضاء ھیئت علمی می توانند حداکثر بطور ھمزمان ھفت عنوان کتاب امانت بگیرند. -١-٣
تبصره یک: به منظور فراھم کردن امکان استفاده سایر افراد از منابع کتابخانه ھا، مدت و تعداد امانت در
حسب (References) و تخصصی جدید ھر رشته و ھمچنین کتب مرجع (Original) مورد کتب اصلی
صلاحدید کتابدار مسئول کتابخانه تعیین مىشود (تشخیص و تعیین این نوع منابع به عھده مسئول
بخش امانت و مرجع کتابخانه می باشد).
تبصره دو: مدت امانت برای بازنشستگاه عضو ھیئت علمی ١٠ روز تعیین مىشود. مدت فوق حداکثر تا دو
بار قابل تمدید است. این اعضاء بطور ھمزمان مجاز ھستند ٣ عنوان کتاب به امانت داشته باشند.
٢. دستیاران و دانشجویان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه -٣
١. مدت امانت کتاب برای دستیاران و دانشجویان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حسب نظر کتابدار -٢-٣
مسئول حداکثر ١٠ روز تعیین مىشود. مدت مذکور حداکثر تا دو بار قابل تمدید است.
٢. دستیاران می توانند حسب نظر کتابدار مسئول، حداکثر و به طور ھمزمان تا ھفت عنوان و -٢-٣
دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر دانشجویان تا پنج عنوان کتاب امانت بگیرند.
تبصره یک: به منظور فراھم کردن امکان استفاده سایر افراد از منابع کتابخانه ھا، مدت و تعداد امانت در
بنا به (References) و تخصصی جدید ھر رشته و ھمچنین کتب مرجع (Original) مورد کتب اصلی
شرایط و حسب صلاحدید کتابدار مسئول کتابخانه تعیین مىشود (تشخیص و تعیین این نوع منابع به
عھده مسئول بخش امانت و مرجع کتابخانه مىباشد).
تبصره دو: در مورد کتب درسی دانشجویان، گروه فوق در اولویت اول (یکم) امانت قرار دارند.
٣. کارمندان دانشگاه اعم از (رسمی، پیمانی، قراردادی، طرح نیروی انسانی و شرکتی) -٣
١. مدت امانت برای اعضاء فوق ١٠ روز تعیین مىشود. مدت فوق حداکثر تا دو بار قابل تمدید است. -٣-٣
٢. افراد فوق به طور ھمزمان حداکثر تا ٣ عنوان کتاب می توانند امانت بگیرند. -٣-٣
تبصره: مدت امانت کتاب برای بازنشستگان ١٠ روز تعیین مىشود. مدت فوق حداکثر تا دوبار قابل تمدید
است. این افراد بطور ھمزمان ٢ عنوان کتاب می توانند امانت بگیرند.
٤. محققین و پژوھشگران غیروابسته به دانشگاه -٣
١. تمامی تسھیلات استفاده توسط این افراد ھمانند دانشجویان خواھد بود. -٤-٣
٢. پرداخت حقالتحقیق پژوھشگر به شرط اینکه عضو کتابخانه شده باشند، منوط به استعلام مرکز -٤-٣
تحقیقاتی مربوطه از کتابخانه مرکزی دال بر عدم بدھی به کتابخانه مىباشد.
٤. قوانین و مقررات امانت کتاب از کتابخانه ھای دانشگاه
١. کتابخانه ھای مراکز درمانی می توانند برای دانشجویان، دستیاران و اعضاء ھیئت علمی شاغل در -٤
آن مرکز پس از صدور کارت کتابخانه مرکزی اقدام به صدور کارت داخلی کتابخانه که در محل آن کتابخانهھا
نگھداری و استفاده مىشوند، نمایند. شرایط و قوانین امانت دھی با کارتھای داخلی ھمانند کارت
کتابخانه مرکزی دانشگاه است.
٢. کلیه اعضاء ھیئت علمی و کارکنان دانشگاه و شبکه ھا به ھنگام مرخصیھای طولانی مدت، -٤
فرصتھای مطالعاتی، مأمور به خدمت شدن در خارج از دانشگاه و مراکز تابعه، مأموریت آموزشی، ادامه
تحصیل و بازنشستگی مىبایست مطابق مقررات با کتابخانه مرکزی و کتابخانه ھای تابعه دانشگاه تسویه
حساب نمایند.
تبصره یک: کارگزینی مربوطه موظف است قبل از دادن ھرگونه مرخصی طولانی مدت، مأموریت آموزشی
یا انتقال و بازنشستگی به کارمندان تسویه حساب اشخاص را از کتابخانه مرکزی دانشگاه مطالبه نمایند.
تبصره دو: با توجه به اینکه کارمندان قراردادی، طرح نیروی انسانی و شرکتی نیز می توانند برابر مقررات از
کتابخانه استفاده نمایند کارگزینی مربوطه موظف است ھنگام لغو قرارداد یا اتمام آن تسویه حساب این
قبیل کارمندان را از کتابخانه مرکزی مطالبه نماید.
٣. دانشجویان در ھنگام فراغت از تحصیل پس از تسویه حساب با کتابخانه دانشکده خود به ھمراه کارت -٤
شناسایی و فرم تسویه حساب دانشگاه به کتابخانه مرکزی دانشگاه مراجعه تا تسویه حساب نھایی در
کتابخانه مرکزی دانشگاه پس از بررسیھای لازم انجام پذیرد.
٤. عکس و یا زیراکس گرفتن از روی کارت عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه و نیز استفاده از تصویر، -٤
زیراکس و یا عکس آن تخلف محسوب شده و با افراد متخلف برابر مقررات آیین نامه کمیته انضباطی و
حراست دانشگاه برخورد خواھد شد.
٥. چنانچه کارت عضویت شخص مفقود گردد بایستی مراتب کتبا و حداکثر ظرف مدت پانزده روز از تاریخ -٤
مفقود شدن کارت به کتابخانه مرکزی دانشگاه اطلاع داده شود. فرد مذکور بایستی برگه تسویه حساب از
کتابخانهھای دانشگاه (فرم شماره ٣) را از کتابخانه مرکزی اخذ و سپس با مراجعه به کتابخانه ھای
مشخص شده در آن تکمیل نمایند و پس از تحویل فرم تسویه حساب و درخواست صدور کارت، کارت
عضویت المثنی برای فرد صادر می گردد.
٦. صدور کارت المثنی برای بار اول (المثنی اول) امکان پذیر است. -٤
تبصره یک: صدور کارت المثنی برای دانشجویانی که کارت دانشجویی آنھا با کارت کتابخانه یکی است از
طرف معاونت دانشجویی تعیین می گردد.
٧. کارت عضویت اعضاء کتابخانه ھنگام استفاده از خدمات امانت صرفا بایستی توسط خود شخص -٤
(صاحب کارت) ارائه گردد.
٨. در مورد کتابھایی که توسط امانت گیرنده مفقود گردیده و یا مطابق نظر کارشناس مسئول کتابخانه به -٤
آن خسارت وارد شده بایستی آخرین چاپ منبع مربوطه حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ بازگشت کتاب
توسط امانت گیرنده تھیه و به کتابخانه مربوطه تحویل شود.
٩. چنانچه تھیه نسخه اصلی کتاب با تأیید کتبی کتابدار مسئول مقدور نباشد، شخص امانت گیرنده -٤
موظف است معادل ریالی کتاب مذکور (که در مورد کتابھای لاتین به قیمت دلار روز و توسط کتابخانه مربوطه
محاسبه و تعیین مىشود) به اضافه ھزینه تھیه و آماده سازی کتاب را به حساب درآمدھای دانشکده واریز
و اصل حواله را به کتابخانه مربوطه تحویل نمایند.
١٠ . انجام ھرگونه تقلب و تعویض منبع و ارائه آن به جای منبع اصلی به کتابخانه تخلف محسوب گردیده و -٤
با افراد متخلف برابر مقررات برخورد خواھد شد.
١١ . در صورتی که کتابی دارای متقاضی زیاد بوده و تعداد نسخ آن محدود باشد، این کتاب به صورت رزرو -٤
و در کتابخانه قرار خواھد گرفت و حداکثر به مدت ٢٤ ساعت (بنا به تشخیص کتابدار مسئول بخش امانت)
امانت داده خواھد شد.
١٢ . اطلسھای آموزشی بنا به تشخیص کتابدار مسئول (کتابدار بخش مرجع) حداکثر بمدت یک شب -٤
امانت داده مىشود.
١٣ . کتابھای مرجع (فرھنگھا، دایره المعارفھا، کتب کمیاب، مجلات، روزنامهھا و پایاننامهھا) به ھیچ -٤
وجه جھت استفاده خارج از کتابخانه امانت داده نخواھد شد و استفادهکنندگان موظفند آنھا را در جایگاه
مربوطه در بخش مرجع و در محل کتابخانه مطالعه نمایند.
١٤ . چنانچه در موعد برگشت مقرر کتاب بازگردانده نشود، با فرد مذکور حسب مورد به شرح زیر برخورد -٤
خواھد شد:
١. در مورد دانشجویان ابتدا تذکر به صورت اطلاع رسانی ( اعلام اسم دانشجو در تابلو اعلانات -١٤-٤
کتابخانه مربوطه، ارسال پیام از طریق پست الکترونیکی، و ....) انجام خواھد شد. چنانچه ده روز پس از آن
ھمچنان کتاب بازگردانده نشود، جریمه دیرکرد به ازای ھر روز مبلغ ٥٠٠٠ ریال برای دکترای حرفه ای
ومبلغ ٧٠٠٠ ریال برای دکترای تخصصی دندانپزشکی و مبلغ ٥٠٠٠ ریال برای دانشجویان
کارشناسی وکارشناسی ارشدوکارمندان محاسبه و اخذ خواھد شد که ملاک محاسبه تعداد
روزھای تأخیر از تاریخ برگشت اولیه کتاب خواھد بود. چنانچه مجموع تأخیر به سقف ١٠٠ روز رسید کارت
عضو مسدود مىشود تا زمانی که استفاده کننده تسویه حساب خود را به کتابخانه مربوط ارائه نماید.
٢. در صورتی که فرد مذکور عضو ھیئت علمی باشد ابتدا تذکر از طریق نامه و یا اطلاع رسانی از -١٤-٤
طریق ارسال پیام به پست الکترونیکی عضو انجام خواھد شد. چنانچه ده روز پس از آن ھمچنان کتاب
بازگردانده نشود، جریمه دیرکرد به ازای ھر روز مبلغ ١٠٠٠٠ ریال محاسبه و اخذ خواھد شد که ملاک
محاسبه تعداد روزھای تأخیر از تاریخ برگشت اولیه کتاب خواھد بود.
چنانچه مجموع تأخیر به سقف ١٠٠ روز رسید کارت عضو مسدود مىشود تا زمانی که استفاده کننده
تسویه حساب خود را به کتابخانه مربوط ارائه نماید.
جریمه دیرکرد فوق الذکر در محل کتابخانه قابل پرداخت نمی باشد. مبلغ جریمه میبایست به شماره
حساب..................بنام .........................نزد.................واریز گردد و فیش واریزی توسط عضو به
کتابخانه تحویل داده شود..
٥. قوانین و مقررات امانت مواد غیر کتابی از کتابخانه ھای دانشگاه
مواد دیداری- شنیداری (سمعی و بصری) شامل فیلم ھای ویدیویی، نوارھای صوتی، اسلاید و
سیدیھای آموزشی است.
١. افراد عضو مىتوانند با ارائه کارت عضویت کتابخانه مرکزی در ھر بار ١ عنوان فیلم، نوار صوتی، -٥
اسلاید و یا سیدی را امانت بگیرند.
٢. مدت امانت برای فیلم ھا، اسلاید و نوارھای صوتی برای تمام اعضاء حداکثر ٣ روز تعیین مىشود که -٥
حداکثر تا دوبار قابل تمدید است. امانت سیدیھا فقط جھت تھیه کپی (رایت) از آنھا می باشد، به
ھمین دلیل مدت امانت سی دی ھا برای تمام اعضاء حداکثر ١ روز تعیین مىشود و قابل تمدید نمی باشد.
٣. در صورت مفقود شدن یا وارد شدن خسارت به ھر یک از مواد مذکور به امانت گرفته شده (مطابق نظر -٥
کتابدار مسئول) بایستی نسخه اصلی آن حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ اخذ امانت تھیه و به کتابخانه
مربوطه تحویل گردد.
٤. چنانچه با تأیید مسئول مربوطه تھیه نسخه اصلی منبع به امانت گرفته شده مقدور نباشد، فرد -٥
موظف است معادل ریالی قیمت منبع مذکور (که در مورد منابع لاتین به قیمت دلار روز محاسبه تعیین مىشود)
به اضافه ھزینه تھیه و آماده سازی منبع مذکور را حداکثر ظرف ١٠ روز از تاریخ اخذ امانت به حساب
درآمدھای دانشگاه واریز و اصل حواله رابه کتابخانه مربوطه و فتوکپی آن را به کتابخانه مرکزی تحویل نمایند.
٥. انجام ھرگونه تقلب و تعویض منبع و ارائه آن به جای منبع اصلی به کتابخانه تخلف محسوب شده و با -٥
افراد متخلف برابر مقررات رفتار خواھد شد.
٦. در صورتی که منبعی بنا به تشخیص کتابدار مسئول دارای متقاضی زیاد بوده و تعداد نسخ آن محدود -٥
باشد مدت و تعداد امانت از مدت تعیین شده فوق کوتاھتر خواھد بود.
امانت داده Full Text تبصره: سیدىھای بانکھا و پایگاهھای اطلاعاتی و مجموعه مجلات
نخواھد شد.
٢ اعمال -١٥ -٤ ،١ -١٥ - ٧. در صورت تأخیر در عودت منبع امانت گرفته شده طبق بندھای ٤ -٥
مىشود.
٦. قوانین و مقررات کلی خدمات امانت
١. طبق قرارداد موجود بین کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اصفھان و کتابخانه مرکزی دانشگاه -٦
اصفھان امکان استفاده اعضاء طرفین که مایل به عضویت در کتابخانه طرف مقابل مىباشند فراھم شده
است و اعضاء بایستی پس از اخذ معرفی نامه از کتابخانه مرکزی مربوطه صرفا با ھمراه داشتن کارت
دانشجویی به کتابخانه مرکزی دانشگاه خود مراجعه نمایند تا شماره عضویت آنان (شماره دانشجویی فرد)
فعال شود.
٢. اعضاء ھیئت علمی ، دانشجویان و کارمندان دانشگاه اصفھان با ارائه کارت عضویت کتابخانه مرکزی آن -٦
دانشگاه امکان استفاده از منابع کتابخانه ھای دانشگاه علوم پزشکی اصفھان را خواھند داشت در غیر این
صورت امکان سرویس دھی به آنان به ھیچ عنوان وجود نخواھد داشت.
٣. امانت کتاب، ارائه خدمات بخش مجلات و مرجع و استفاده از بانکھای اطلاعاتی صرف با ارائه کارت -٦
عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه و کارت دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورود صورت خواھد گرفت و
ارائه خدمات از این پس با سایر کارتھای شناسایی مانند شناسنامه، کارت غذا ، کارت خوابگاه، کارت نظام
پزشکی و ... غیرممکن و ممنوع خواھد بود.
٤. ارائه خدمات عمومی کتابخانه با اتیکت شناسایی به جای کارت کتابخانه مرکزی دانشگاه به کارورزان -٦
و دستیاران دانشگاه ممنوع است و چنانچه فردی از این طریق منبعی در اختیار داشته باشد مسئولیت آن
با فرد یا افراد امانت دھنده خواھد بود.
٥. در مورد دانشجویان قدیمی که کارتھای جدید دریافت نکردهاند ارائه کارت دانشجویی به جای کارت -٦
عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه جھت استفاده موقت از خدمات امانت امکان پذیر خواھد بود.
٦. اعضاء غیرعضو کتابخانه مرکزی دانشگاه در صورت نیاز به منبعی در صورت صلاحدید کتابدار مسئول -٦
می توانند فقط در محیط مخزن کتابخانه، منبع مورد نظر را مطالعه و استفاده نماید. بدیھی است این افراد
حق خارج کردن یا امانت گرفتن منبع مذکور را به ھیچ عنوان ندارند.
٧. ارائه خدمات امانت کتاب، مراجع و مجلات، مواد سمعی و بصری و بانکھای اطلاعاتی (و کلا خدمات -٦
کتابخانهای مورد اشاره در این آیین نامه) به دانشجویان دانشگاهھای (آزاد، غیرانتفاعی، از پیام نور، و سایر
دانشگاه وزارت بھداشت و درمان و... ) ممنوع است.
٨. ھزینه ارائه خدمات زیراکس مجلات و منابع و یا پرینت اطلاعات از بانکھای اطلاعاتی در ھر سال برای -٦
اعضاء کتابخانه مرکزی دانشگاه (اعضاء ھیئت علمی، دانشجویان و شاغلین دانشگاه) بطور یکسان و
مطابق بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت پشتیبانی دانشگاه خواھد بود که از فرد متقاضی اخذ و معادل آن
فیش باطل خواھد شد.
٩. کتابخانه مرکزی دانشگاه حسب ضرورت و در صورت احساس نبود ابزار قانونی مورد نیاز در این آئین -٦
نامه مىتواند موارد پیشنھادی خود را در جھت اصلاح، اضافه و یا حذف از این آئین نامه به معاونت محترم
پژوھشی دانشگاه پیشنھاد نماید که در صورت تصویب موارد مذکور توسط ایشان، موارد پیشنھادی در این
آئین نامه اعمال گردیده و لازم الاجرا خواھند شد.
١٠ . پشتیبانی اجرایی و نظارت بر حسن اجرای آئین نامه فوق بر عھده کتابخانه مرکزی دانشگاه و -٦
معاونت پژوھشی دانشگاه خواھد بود.
رئیس دانشکده معاون پژوهشی رئیس کتابخانه