رفتن به محتوای اصلی
x

اهداف وبرنامه عملیاتی کتابخانه

با توجه به اهمیت کتابخانه های بیمارستانی و نقش آنها در خدمت رسانی به کاربران خود از جمله پزشکان، پرستاران، دانشجویان، کارمندان و غیره، کتابخانه به یک برنامه عملیاتی مدون در جهت رسیدن به اهداف خود و ارائه خدمات به کاربران نیازمند میباشد. این برنامه به طورسالیانه توسعه پیدا می کند و با بودجه کتابخانه و خدمت اطلاع رسانی مرتبط است.برنامه عملیاتی همچنین به عنوان برنامه اجرایی،برنامه عملکردی یا برنامه سالیانه شناخته شده است.

1-توسعه منابع کتابخانه

توسعه منابع چاپی والکترونیکی به منظورکمک به دسترسی سریعتربه منابع مورد نیاز وبررسی مستمر میزان استفاده ازاین منابع روزآمدسازی منابع علمی چاپی .

2-توسعه خدمات

گسترش ارتباط بین کتابخانه ای ،گسترش خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی به کاربران ،پایش مستمر خدمات ارائه شده توسط کتابخانه و ارائه بازخورد به مسئولین و کاربران ،بروزرسانی وب سایت کتابخانه ،ارتقای خدمات اطلاع رسانی پزشکی با حضور کتابدار بالینی،راهنمایی و کمک در تامین منابع اطلاعاتی موردنیاز در پژوهش های علمی.

3-توسعه آموزشی

افزایش سطح سواد اطلاعاتی کاربران اعم از پزشکان و دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه ،برگزاری کارگاههای آموزشی با هدف توانمندسازی کتابداران بیمارستانی و توانمند سازی کاربران کتابخانه و انتقال دانش روزآمد.

4- توسعه فضای

توسعه فضای فیزیکی کتابخانه و واحد اطالع رسانی پزشکی وتسریع در روند اجرایی ساختمان جدید، حفظ امکانات و فضای فیزیکی مجموعه ازطریق قفسه بندی، تعمیر و نگهداری آرشیو و علامت گذاری قفسه ها وبخش ها