رفتن به محتوای اصلی
x

رسالت، چشم انداز، ارزش ها

رسالت
کتابخانه دانشکده بهداشت و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به برنامه ها و اهداف آموزشی وپژوهشی دانشگاه و کتابخانه مرکزی مصمم است جهت بهره برداری بهینه پژوهشگران و مراجعان از منابع اطلاعاتی کتابخانه بسترمناسبی را فراهم آورد. این رسالت درغالب خدماتی نظیر فراهم نمودن، ایجاد دسترسی و تحویل منابع اطلاعاتی و خدمات آموزشی، پژوهشی، علم‌سنجی و مشاوره اطلاعاتی به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه  انجام می پذیرد.  همچنین کتابخانه بر اساس آیین‌نامه‌های دانشگاه منابع و خدماتی را برای کاربران غیرعضو نیز فراهم می نماید.

چشم انداز
کتابخانه در نظر دارد در راستای پیشبرد اهداف آموزشی، پژوهشی و افزایش کمی و کیفی تولیدات علمی پژوهشگران و دانشگاه ازطریق بهبود و افزایش خدمات، منابع و سطح دانش کتابداران و کاربران و بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و تکنولوژی های پیشرفته اطلاعاتی موجبات ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پژوهشِ پژوهشگران دانشگاه را فراهم آورد.

ارزش ها

ارزشها مجموعه ای از باورها و اصول مشترک کارکنان و استانداردهایی جهت ارزیابی فعالیتهای یک کتابخانه در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر می باشد. بر این اساس کتابخانه دانشکده بهداشت اصول ارزشی زیر را ارج می نهد.
•    ارائه خدمات: فلسفه وجودی کتابخانه در ارائه خدمت به جامعه معنا می یابد. بر این اساس کتابداران در راستای بهره گیری هرچه بهتر مخاطبان ازمنابع و امکانات موجود، بهترین خدمات، برنامه ها، فعالیتها و اقدامهای اجرایی (حضوری و الکترونیکی) را ارائه می‌دهند و معتقدند هر كاربر منحصر به فرد و مهم است لذا در جهت نیازهای در حال تغییر کتابخانه و كاربران تکامل پیدا کرده و در حفظ آرامش، صمیمیت و امنیتِ محیطی برای مطالعه، کار، تحقیق و تعامل و تفکر کوشا هستند.
•    تسهیل دسترسی به دانش و اطلاعات: مسئله دسترس پذیری و تسهیل دسترسی به اطلاعات، منابع و خدمات کتابخانه‌ از مهم ترین اهداف کتابخانه است. با ظهور فناوريهاي نوين و نظامهاي اطلاعاتی ديجيتال اين امر امکان‌پذیرو اطلاعات در شكلها و قالبهاي مختلف قابل دسترس شده وخدمات دهي به يك سيستم خاص تحويل مدرك محدود نميشود. کتابخانه های دانشگاه نیز درجهت تحقق هرچه بهتر و بیشتر این مهم در صدد تامین، فراهم آوری ودسترسی منسجم همگان به اطلاعات می باشد.
•    نوآوری: کتابداران به صورت مستمر به دنبال رویکردهای خلاق در ارائه خدمات، تهیه منابع و به کارگیری فناوری‌ها، منابع و محمل های اطلاعاتی جدید و آموزش، اشتراک و ارتقاء کلیه مهارت های تخصصی خود هستند .
•    کارگروهی: حرفه کتابداری جز مشاغل کارِگروهی است. در این نوع فعالیت نقاط قوت فردی هریک از اعضا، با یکدیگر درآمیخته و مکمل یکدیگر می گردد و نتیجه نهایی حاصل تلاش و فعالیت همه اعضای گروه می باشد، بر این اساس کتابداران با مشارکت و کارگروهی و بالاترین پتانسیل فردی به ارائه خدمات و نوآوری می‌پردازند وبه صورت هم جهت و موثر برای دستیابی به اهداف کتابخانه و دانشگاه گام برمی دارند