برگزاری کارگاه مهارت های ارتباطی در تعامل با کاربران کتابخانه های دانشگاه
وبینار آموزش کارکنان با عنوان «مهارت های ارتباطی در تعامل با کاربران کتابخانه های دانشگاه» با تدریس سرکار خانم دکتر نیره سادات سلیمانزاده نجفی، روز چهارشنبه ۱9 آذرماه به صورت آنلاین و با حضور کتابداران برگزار گردید. در این وبینار به چرایی پرداختن به مهارتهای ارتباطی کتابداران و نقش آنها در بهبود تجربه کاربری در کتابخانهها پرداخته شد. سپس مفاهیم بنیادین ارتباط، مؤلفههای اصلی آن، انواع سبکها و الگوهای ارتباطی معرفی گردید. پس از آن موانع ارتباط و سوءبرداشتها در محیط کتابخانه—از جمله موانع فردی، زبانی، محیطی، تکنولوژیکی، فرهنگی و اجتماعی بیان گردید. در ادامه، مهارتهای کلامی، غیرکلامی، نوشتاری، شنیداری و پرسشگری و نیز نحوه برخورد با موقعیتهای دشوار مانند شکایت و خشم شرح داده شد. در پایان نیز گامهای برقراری ارتباط مؤثر و ویژگیهای یک ارتباط موفق بیان شد.