فایل PDF
۱- فعالیت آموزشی
۱-۱برگزاری کارگاه های آموزشی
- برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با خدمات کتابخانه و روش جستجو و بازیابی منابع در آن ویژه دانشجویان ترم اول دانشکده در تاریخ ۲۶/۸/۹۹ به صورت مجازی.
- برگزاری کارگاه آموزش جستجوی مقدماتی ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی در تاریخ ۱۸/۹/۹۹ به صورت مجازی.
- برگزاری کارگاه آشنایی با کتابخانه دیجیتال و کتابخانه شخصی در نرم افزار کتابخانه ویژه دانشجویان رشته مدیریت مقطع کارشناسی ارشد ترم اول در تاریخ ۱۳/۱۱/۹۹ به صورت حضوری.
- برگزاری کارگاه آموزشی بنا به درخواست کاربر، کار با سامانه های منبع یاب و علم سنجی برای عضو هیات علمی دانشکده در تاریخ ۲۹/۴/۹۹.
۲-۱. همکاری با گروه های آموزشی دانشکده
- همکاری با گروه اقتصاد سلامت در آموزش واحد روش تحقیق کمی (برای ۱ گروه در طول ترم نیمسال اول).
- همکاری با گروه کتابداری در واحد کارآموزی ۱ و ۳ .
۳-۱. تهیه محتوای آموزشی به شکل فیلم (۱۰ مورد)
۲-رشد مجموعه کتابخانه(خرید و اهدا)
- ۴۶۲ نسخه کتاب فارسی چاپی
- ۲۳ نسخه لوح فشرده
- ۱۷ نسخه کتاب الکترونیک لاتین
- ۲۱ پایان نامه دانشجویی
۳-ارزیابی مجموعه کتابخانه
- صحافی و مرمت ۱۰ نسخه کتاب مستعمل.
۴-خدمات بخش های کتابخانه:
۱-۴. بخش امانت، عضویت و تسویه حساب:
- امانت ۱۹۷۳ و بازگشت۲۰۵۹ و تمدید ۶۷۹ منبع طبق گزارش گرفته شده از نرم افزار (در شرایط بحران کرونا).
- امور مربوط به کاربران شامل تسویه حساب (۱۰۲ نفر)، عضویت(۳ نفر) و ویرایش اطلاعات (۱۰ نفر) در نرم افزار کتابخانه و همکاری در طرح امانت بین کتابخانه ای (۶ مورد).
۲-۴. بخش علم سنجی:
- ارسال ۷ مورد لیست مجلات پیشنهادی در زمینه موضوع های مورد درخواست برای کاربران (۴ نفرهیات علمی و ۲ دانشجو).
- تعیین اعتبار ۲۳ عنوان مجله و بررسی پایگاه های ایندکس کننده آنها برای کاربران (۳ عضو هیات علمی).
- بررسی پروفایلهای علمی ۴۱ عضو هیات علمی دانشکده (بروزرسانی و تکمیل) و اطلاع رسانی موارد ناقص جهت رفع اشکال.
-راهنمایی در ساخت و ویرایش پروفایل علمی اعضای هیات علمی جدید دانشکده(۲ نفر).
- بررسی و امتیاز دهی مدارک در سامانه پژوهشیار( ۹۸۴ مورد مقاله، همایش، فعالیت پژوهشی).
- پاسخ به مکاتبات در سامانه پژوهشیار (۱۳ مورد).
- آموزش و رفع اشکال برای۱۶ عضو هیات علمی در سامانه پژوهشیار.
- حذف داوری فعالیت های پژوهشی تکراری ۱۴ عضو هیات علمی در پژوهشیار.
- اصلاح و بارگذاری اطلاعات روزآمد در وب پیج کتابخانه (۴۱ مورد).
- ارائه گزارش مقالات ارائه شده از دو مرکز تحقیقات فن آوری اطلاعات و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در پایگاه های پابمد و اسکوپوس.
۳-۴. بخش مرجع و اطلاع رسانی، پایان نامه و طرح ها:
- جستجو و بازیابی مقاله و پایان نامه برای کاربران (۱۵ مورد)
-تهیه استراتژی جستجو برای کاربران (۸ مورد)
- ثبت و بررسی فایل پایان نامه ها از نظر مطابقت با شیوه نامه نگارش (۲۳ مورد)
- نمایه سازی پایان نامه و ارسال به کتابخانه موید الاطبا جهت بارگذاری در نرم افزار کتابخانه (۲۴ مورد)
- جستجو و بازیابی خدمات تحویل مدرک برای کاربران (۲ مورد)
- بارگذاری فایلهای الکترونیک طرح های تحقیقاتی (۴۱۳ مورد).
۴-۴. بخش مجموعه سازی:
- نیازسنجی تهیه منابع کتابخانه از طریق درخواست کاربران و احساس نیاز کتابداران کتابخانه.
- آمار بخش مجموعه سازی در قسمت رشد مجموعه گزارش شد.
- آماده سازی ۴۸۵ نسخه کتاب و لوح فشرده جهت استفاده کاربران.
- رفع اشکال موارد فهرستنویسی کتب و لوح فشرده (۲۸ مورد)
۵- برگزاری نمایشگاه کتاب های تازه خریداری شده فارسی و لاتین و اطلاع رسانی به کاربران از طرق مختلف تلفنی، نمایش در ویترین ها و اطلاع رسانی در بورد، ایمیل، نامه و گزارش، درج در وب پیج کتابخانه، و شبکه اجتماعی تلگرام و واتساپ.
۶- شرکت کتابداران در کارگاه های آموزشی مرتبط با فعالیت های کتابخانه (۱۱ عنوان کارگاه).
۷- بررسی و ارزیابی سالن مطالعه دیجیتال (ساماندهی و روز آمد سازی فایلهای موجود در رایانه ها به صورت فصلی)
۸- همکاری با مدیریت منابع علمی دانشگاه در داوری ایستگاه علم سنجی جذب هیات علمی (۲ دوره)، بررسی و امتیاز دهی مقالات افراد متقاضی جذب هیات علمی و تعهد خدمت (۱۱۱ مورد)، شرکت در جلسات شورای سیاستگذاری کتابخانه ها.
۹-تهیه گزارش های مربوط به عملکرد کتابخانه، پایش عملیاتی، خرید منابع کتابخانه، بازدید هیات بورد گروه فن آوری اطلاعات سلامت، تهیه اینفوگراف و مقاله پروژه رف خوانی سال گذشته، لیست کتب موجود در کتابخانه مربوط به گروه سلامت در بلایا.
۱۰-انجام امور روتین کتابخانه شامل جستجو و بازیابی منابع و راهنمایی کاربران، حفظ چیدمان منابع بر اساس رده کنگره و NLM، پی گیری رفع اشکالات رایانه های موجود در کتابخانه، انجام مکاتبات اداری، ارسال کاتالوگها، تهیه نسخه پشتیبان منابع الکترونیک، انتقال منابع وجینی و اهدایی بدون استفاده در مجموعه کتابخانه به میز رایگان، ثبت منابع، تنظیم اسناد مالی.
علاوه بر اهداف کوتاه مدت و روتین در کتابخانه که در هر زمان مد نظر است، در یک جمع بندی کلی اهداف بلند مدت یکساله در نظر گرفته شده برای کتابخانه در ابتدای سال ۹۹ به شرح زیر بود:
۱- بارگذاری کامل طرح های تحقیقاتی قدیمی دانشکده در نرم افزار کتابخانه.
۲-ارائه گزارش نهایی حاصل از بررسی طرح درس ها و منابع بورد های تخصصی و انطباق آن با مجموعه کتابخانه.
۳- نو شدن مجموعه کتابخانه (حذف کتابهای مستعمل و خرید کتاب نو)
۴- بررسی مجدد فایل ۱۵۶ پایان نامه دانشکده در نرم افزار کتابخانه از نظر صحت نمایش اطلاعات.
که همه موارد به جز مورد ۲ (به علت کاهش تعداد نیروی انسانی کتابخانه در سال ۹۹)، به لطف خداوند و تلاش کتابداران محقق گردید.