رفتن به محتوای اصلی
x

تغییر در سامانه حساب کاربری VPN دانشگاه (سمکا)

 

به اطلاع همکاران گرامی شاغل در کلیه کتابخانه های دانشگاه که از ستاد امور کتابخانه ها vpn  دریافت نموده اند (پیشوند نام کاربری آنان -lib است)می رساند سامانه مدیریت کاربران اینترنت (سمکا-VPN) از تاریخ 7 اسفندماه تغییر خواهد کرد .

ضوابط جدید و شيوه تخصيص حساب هاي كاربري در نسخه جديد سامانه سمکا

  •  كليه حساب هاي كاربري (VPN کاربران) موجود در نسخه فعلي سامانه غير فعال خواهد شد.
  • جهت فعال سازی حساب کاربری ، یک پيامك فعال سازی شامل آدرس سامانه سمكا و كد فعال سازي ارسال خواهد شد.
  • هر كاربر می بایستی بعد از دريافت پیامک نسبت به فعال سازی(فایل راهنما) حساب کاربری خود از طريق آدرس(https://samka.mui.ac.ir)اقدام نمايد.
  • كليه حساب هاي كاربري موجود با حفظ نام كاربري و رمز عبور فعلي به سامانه جديد منتقل مي گردد بجز موارد استثناء(كارمندان باز نشسته، کاربری های مهمان، و کارمنداني كه به هر صورت ارتباط آنان با دانشگاه قطع شده باشد).
  • لازم بذکر است دامنه های lib- به دامنه متناسب با محل خدمت مثلا rehab- و -helth و dent- و mng- و res- و... تغییر پیداخواهد کرد.
  • هر کاربر صرفا دارای یک VPN در کلیه واحدهای دانشگاه خواهد بود و کلیه حساب های دیگر در سایر واحدهای غیر شاغل حذف خواهد شد.
  • کارکنانی که هم دانشجو و هم پرسنل هستند، کاربری دانشجویی آنها در اولویت بوده و صرفا از اکانت دانشجویی خود می توانند استفاده کنند.
  • ثبت شماره همراه متقاضی در سامانه پرسنلی جهت دریافت پیامک فعال سازی (کارگزینی محل خدمت) الزامی میباشد.

تغييرات حساب كاربري در سیستم جدید:

1- حذف محدودیت مدت زمان اتصال و صرفا محدوديت ترافیک مثل قبل اعمال می گردد.

2- با پیگیری انجام شده توسط امور کتابخانه ها مقرر شد که حجم دانلود اختصاص یافته به کارکنان کتابخانه‌ها 10GB در ساعات اداری و 10GB در ساعات غیر اداری و جمعا 20GB در نظر گرفته شود. این حجم برای سایر کارکنان 4GB می باشد.

3- طبق توافق انجام شده، در هیچ یک از واحدهای تابعه حجم در نظر گرفته شده(10GB) جهت کتابداران نباید تغییر بیابد.

3- کارکرد تمامي كاربران در سامانه سمکا به آدرس https://samka.mui.ac.ir قابل نمایش است و به صورت ماهيانه محاسبه مي گردد.

4- امکان تعریف کاربر مهمان به شکل سیستم قبلی دیگر وجود ندارد.

5- نیاز به هیچ تغییری در کانکشن اتصال در سامانه های خود ندارید.

6- همکاران محترم از تاریخ 7 اسفند به بعد در صورت بروز مشکل، به مسئول IT واحد صادر کننده VPN خود که در پیشوند نام کاربری شما مشخص است مراجعه فرمایند.