به اطلاع همکاران گرامی شاغل در کلیه کتابخانه های دانشگاه که از ستاد امور کتابخانه ها vpn دریافت نموده اند (پیشوند نام کاربری آنان -lib است)می رساند سامانه مدیریت کاربران اینترنت (سمکا-VPN) از تاریخ 7 اسفندماه تغییر خواهد کرد .
ضوابط جدید و شيوه تخصيص حساب هاي كاربري در نسخه جديد سامانه سمکا
- كليه حساب هاي كاربري (VPN کاربران) موجود در نسخه فعلي سامانه غير فعال خواهد شد.
- جهت فعال سازی حساب کاربری ، یک پيامك فعال سازی شامل آدرس سامانه سمكا و كد فعال سازي ارسال خواهد شد.
- هر كاربر می بایستی بعد از دريافت پیامک نسبت به فعال سازی(فایل راهنما) حساب کاربری خود از طريق آدرس(https://samka.mui.ac.ir)اقدام نمايد.
- كليه حساب هاي كاربري موجود با حفظ نام كاربري و رمز عبور فعلي به سامانه جديد منتقل مي گردد بجز موارد استثناء(كارمندان باز نشسته، کاربری های مهمان، و کارمنداني كه به هر صورت ارتباط آنان با دانشگاه قطع شده باشد).
- لازم بذکر است دامنه های lib- به دامنه متناسب با محل خدمت مثلا rehab- و -helth و dent- و mng- و res- و... تغییر پیداخواهد کرد.
- هر کاربر صرفا دارای یک VPN در کلیه واحدهای دانشگاه خواهد بود و کلیه حساب های دیگر در سایر واحدهای غیر شاغل حذف خواهد شد.
- کارکنانی که هم دانشجو و هم پرسنل هستند، کاربری دانشجویی آنها در اولویت بوده و صرفا از اکانت دانشجویی خود می توانند استفاده کنند.
- ثبت شماره همراه متقاضی در سامانه پرسنلی جهت دریافت پیامک فعال سازی (کارگزینی محل خدمت) الزامی میباشد.
تغييرات حساب كاربري در سیستم جدید:
1- حذف محدودیت مدت زمان اتصال و صرفا محدوديت ترافیک مثل قبل اعمال می گردد.
2- با پیگیری انجام شده توسط امور کتابخانه ها مقرر شد که حجم دانلود اختصاص یافته به کارکنان کتابخانهها 10GB در ساعات اداری و 10GB در ساعات غیر اداری و جمعا 20GB در نظر گرفته شود. این حجم برای سایر کارکنان 4GB می باشد.
3- طبق توافق انجام شده، در هیچ یک از واحدهای تابعه حجم در نظر گرفته شده(10GB) جهت کتابداران نباید تغییر بیابد.
3- کارکرد تمامي كاربران در سامانه سمکا به آدرس https://samka.mui.ac.ir قابل نمایش است و به صورت ماهيانه محاسبه مي گردد.
4- امکان تعریف کاربر مهمان به شکل سیستم قبلی دیگر وجود ندارد.
5- نیاز به هیچ تغییری در کانکشن اتصال در سامانه های خود ندارید.
6- همکاران محترم از تاریخ 7 اسفند به بعد در صورت بروز مشکل، به مسئول IT واحد صادر کننده VPN خود که در پیشوند نام کاربری شما مشخص است مراجعه فرمایند.