رفتن به محتوای اصلی
x

گزارش عملکرد کتابخانه سال ۹۵

فایل PDF
    برگزاری کارگاه آشنایی با کتابخانه و نرم افزار آن و شیوه های جستجو برای دانشجویان ترم اول مقطع کارشناسی  در ۳ زمان.
    برگزاری کارگاه راهکارهای افزایش کیفیت تولیدات علمی برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی.
    همکاری با گروه کتابداری در واحد کارآموزی ۲ و ۳ .
    همکاری با گروه گتابداری در تدریس شیوه های جستجو و پایگاه های اطلاعاتی و نرم افزار endnote مقطع کارشناسی ارشد پرستاری و قارچ شناسی و دندانپزشکی(۱۶ جلسه)
    همکاری در برگزاری کلاس درس مربوط به رشته مدیریت ( آموزش کوکران).
    وجین ۲۹۲۵ نسخه کتاب از مجموعه کتابخانه و دفتر ثبت و نرم افزار کتابخانه و برگزاری نمایشگاه وجین.
    طراحی وب پیج کتابخانه به عنوان الگو برای سایر کتابخانه ها در جهت اطلاع رسانی بهتر و کاملتر و رفع نیاز های اطلاعاتی کاربران و بارگذاری اطلاعات روزآمد در آن شامل: بارگذاری منابع الکترونیک، لیست مجلات Q1، لیست مجلات نامعتبر، اخبار، لیست کتب جدید خریداری شده و معرفی کتاب برگزیده در هر ماه، منابع آزمون تحصیلات تکمیلی رشته های آموزشی دانشکده و ...).
    تعیین اعتبار مجلات و بررسی پایگاه های ایندکس کننده آنها برای کاربران.  
     ساماندهی کتابخانه دیجیتال (تهیه آیین نامه، ساماندهی و روز آمد سازی فایلهای موجود در رایانه ها، داکت کشی و ساماندهی سیم ها )
    برگزاری جلسات کارگروه فن آوری اطلاعات ( بررسی سیستم های حفاظتی و مدیریتی کتابخانه، مشکلات نرم افزار کتابخانه و وب پیج کتابخانه )
     شرکت کتابداران در کارگاه های آموزشی مرتبط با فعالیت های کتابخانه
    شرکت فعال در جلسات شورای سیاستگذاری کتابخانه های دانشگاه
    امانت ۶۸۸۷ منبع و بازگشت ۶۸۰۱ منبع طبق گزارش گرفته شده از نرم افزار)لازم به ذکر است موارد بیشماری از امانت و بازگشت منابع به علت قطعی برق و یا اشکالات نرم افزار قابل ثبت به صورت الکترونیک نبوده است).
    امور مربوط به کاربران شامل تسویه حساب (۲۱ نفر)، عضویت( ۴۰ نفر) و ویرایش اطلاعات( ۲۰ نفر) در نرم افزار کتابخانه، معرفی به کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان(۱۶ مورد) و همکاری در طرح امانت بین کتابخانه ای (۴ مورد).
    خرید ۳۰ عنوان کتاب انگلیسی
    خرید ۲۱۴ عنوان کتاب فارسی وافست
     دانلود ۱۷ عنوان کتاب الکترونیک و بارگذاری روی وب پیج کتابخانه
    بررسی کتب اهدایی و تصمیم گیری انتقال آن ها به مجموعه کتابخانه یا میز رایگان.
    بررسی مشکلات نرم افزار کتابخانه و تبادل نظر با سایر کتابخانه ها و انتقال به پشتیبانان نرم افزار، مقایسه اطلاعات مربوط به اعضا، مدارک، موضوعات پزشکی و رده ها در نرم افزار قبلی (digilib) و سرور تست.
    فهرست نویسی و ورود اطلاعات ۳۵۶ منبع فارسی و انگلیسی
    بررسی فایل پایان نامه ها از نظر مطابقت با شیوه نامه نگارش(۱۳ مورد)
    ثبت، ورود اطلاعات و نمایه سازی و  بارگذاری ۳۲ عنوان پایان نامه و ۷ عنوان طرح در نرم افزار
    تهیه تمپلت نگارش پایان نامه ها بر اساس شیوه نامه
    تهیه فلوچارت فرایند فارغ التحصیلی دانشجویان تحیلات تکمیلی دانشکده.
    ثبت حدود ۵۰ مجله در بخش نشریات.
    طراحی دفتر ثبت پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی.
    بررسی و جمع بندی نظرات کاربران کتابخانه به ویژه دانشجویان  و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به آنها.
    تهیه گزارش های مربوط به خرید منابع کتابخانه، میزان کارکرد مدارک، اشکالات بوجود آمده در نرم افزار کتابخانه به علت  فهرست نویسی غیر متمرکز با ارائه مدارک لازم، اشکالات به وجود آمده در خرید متمرکز فارسی، وضعیت پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، لیست طرح ها و پایان نامه های مرتبط با عوامل اجتماعی سلامت در سطح دانشگاه، تعداد منابع موجود در کتابخانه به تفکیک رشته ها برای ارائه در بازدید های هیات بورد.
    ساماندهی آمار تجهیزات کتابخانه
    انجام امور روتین کتابخانه شامل رف خوانی، جستجوی منابع و راهنمایی کاربران، حفظ چیدمان منابع بر اساس رده کنگره و  NLM، جستجوی مقالات و آموزش کاربران جهت استفاده از پایگاه های اطلاعاتی، نمایش منابع جدید در ویترین های کتابخانه به صورت دوره ای، جمع آوری و بررسی پیشنهادات خرید منابع در فرایند مجموعه سازی، پی گیری رفع اشکالات رایانه های موجود در کتابخانه، تهیه گزارشات و تحلیل آن جهت بهبود خدمات کتابخانه،  انجام مکاتبات اداری و شرکت در جلسات.

96/2/4