فایل PDF
۱-فعالیت آموزشی
۱-۱برگزاری کارگاه های آموزشی
- برگزاری کارگاه ویژه اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص آشنایی با خدمات جدید و وب پیج کتابخانه، معرفی سامانه نوپا، آموزش استفاده از تمپلت مربوط به نوشتن پایان نامه ها، آشنایی با پایگاه clinical key در تاریخ ۱۱/۷/۹۷.
- برگزاری کارگاه ویژه دانشجویان جدید الورود در خصوص آشنایی با کتابخانه و نرم افزار آن و شیوه های جستجو برای دانشجویان ترم اول مقطع کارشناسی رشته کتابداری در تاریخ ۶/۸/۹۷.
- برگزاری کارگاه ویژه دانشجویان جدید الورود در خصوص آشنایی با کتابخانه و نرم افزار آن و شیوه های جستجو برای دانشجویان ترم اول مقطع کارشناسی رشته مدیریت در تاریخ ۷/۸/۹۷.
-برگزاری کارگاه ویژه دانشجویان جدید الورود در خصوص آشنایی با کتابخانه و نرم افزار آن و شیوه های جستجو برای دانشجویان ترم اول مقطع کارشناسی رشته فن آوری اطلاعات در تاریخ ۱۴/۸/۹۷.
- برگزاری کارگاه های آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی و روش های جستجو در آنها برای پژوهشگران، اعضای هیات علمی و دانشجویان(۲ کارگاه در تاریخ های۲۸/۸/۹۷ و ۳۰/۷/۹۷ ).
- برگزاری کارگاه های آموزش پایگاه clinical key برای بیمارستانهای کاشانی و بهشتی و الزهرا در تاریخ های ۲۴/۵/۹۷ و ۷/۷/۹۷ و ۱۴/۸/۹۷)
- برگزاری کارگاه ویژه اعضای هیات علمی در خصوص آشنایی با خدمات جدید و وب پیج کتابخانه در تاریخ ۱۵/۱۱/۹۷.
-برگزاری کارگاه های آموزشی اندنوت و پروکوئست و شیوه های جستجو برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی طبق ۳ درخواست موردی اعلام شده به کتابخانه.
۲-۱. همکاری با گروه های آموزشی دانشکده
- همکاری با گروه کتابداری در آموزش واحد نگارش علمی دانشجویان دندانپزشکی (برای ۴ گروه در طول ترم های آموزشی).
- همکاری با گروه اقتصاد سلامت در آموزش واحد روش تحقیق کمی (برای ۲ گروه در طول ترم های آموزشی).
- همکاری با گروه کتابداری در واحد کارآموزی ۲ و ۳ (۸ نفر).
۲-رشد مجموعه کتابخانه
- ۷۶ عنوان کتاب لاتین
- ۵۵۸ عنوان کتاب فارسی
- ۵ عنوان لوح فشرده
-۱۲ عنوان کتاب الکترونیک
- ۱۹ پایان نامه دانشجویی
- ۵۱ طرح تحقیقاتی
۳-ارزیابی مجموعه کتابخانه
- وجین ۱۶۸ نسخه کتاب از مجموعه کتابخانه.
-وجین ۱۳۱۷ منبع از نرم افزار کتابخانه.
- صحافی ۱۵ نسخه منبع مستعمل.
۴-خدمات بخش های کتابخانه:
۱-۴. بخش امانت، عضویت و تسویه حساب:
- امانت ۶۱۰۸ و بازگشت ۵۹۵۰ و تمدید ۱۹۱۳ منبع طبق گزارش گرفته شده از نرم افزار(لازم به ذکر است مواردی از امانت و بازگشت منابع به علت قطعی برق و یا اشکالات نرم افزار و یا برگزاری کلاسهای مرجع قابل ثبت به صورت الکترونیک نبوده است).
- امور مربوط به کاربران شامل تسویه حساب (۹۵ نفر)، عضویت(۳ نفر) و ویرایش اطلاعات( ۱۷۰ نفر هیات علمی ، کارکنان و دانشجویان ورودی ۹۷) در نرم افزار کتابخانه و همکاری در طرح امانت بین کتابخانه ای (۱۷ مورد).
۲-۴. بخش علم سنجی:
- ارسال لیست مجلات پیشنهادی در زمینه موضوع های مورد درخواست، همراه با تعیین اعتبار مجلات و بررسی پایگاه های ایندکس کننده آنها برای کاربران ( ۱۴ نفرهیات علمی و دانشجوی تحصیلات تکمیلی و کارمند).
- محاسبه پاداش مقاله برای مقالات ۲ عضو هیات علمی دانشکده.
- ویرایش و روزآمدسازی اطلاعات ۲۴ پروفایل علمی از ۸ عضو هیات علمی دانشکده در راستای اهداف علم سنجی دانشگاه.
- بررسی مستندات مربوط به ترفیع پایه ۴۰ عضو هیات علمی دانشکده.
- آموزش بارگذاری اطلاعات در وب پیج کتابخانه به همکار مربوط در دانشکده دندانپزشکی و دانشکده فن آوری های نوین و آموزش استفاده از نرم افزاز کتابخانه به همکار مربوط در بیمارستان چمران.
- اصلاح و بارگذاری اطلاعات روزآمد در وب پیج کتابخانه شامل ۶۰ مورد: اخبار، گزارش عملکرد کتابخانه، آمار منابع، امانت بین کتابخانه ای، راهنما و فرم درخواست خرید منابع اطلاعاتی، فرم درخواست اعتبار سنجی مجلات، منابع گروه سلامت و بلایا، خدمات تحویل مدرک، پایگاههای پر کاربرد، لیست و کلیپ کتب جدید خریداری شده سال ۹۷، منابع آزمون تحصیلات تکمیلی رشته های آموزشی دانشکده،تقویم آموزشی کتابخانه، سامانه علم سنجی، کتب منتشر شده دانشگاه، و ...).
- اصلاح مستندات مربوط به ۳۱۰ مدرک از اعضای هیات علمی درEprints.
۳-۴. بخش مرجع و اطلاع رسانی، پایان نامه و طرح ها:
- جستجو و بازیابی مقاله برای کاربران (۳۴مورد)
--تهیه استراتژی جستجو برای کاربران (۱۰ مورد)
- ثبت۲۰ عنوان و نمایه سازی ۱۹ عنوان و ارسال ۲۱عنوان پایان نامه به کتابخانه موید الاطبا جهت بارگذاری در نرم افزار کتابخانه.
-ثبت و نمایه سازی ۲۷ عنوان و ارسال ۴۵۷ عنوان طرح تحقیقاتی به کتابخانه موید الاطبا جهت بارگذاری در نرم افزار کتابخانه.
- بررسی فایل پایان نامه ها از نظر مطابقت با شیوه نامه نگارش (۱۶ مورد)
- جستجو و بازیابی خدمات تحویل مدرک برای کاربران (۶ مورد)
- ذخیره و طبقه بندی فایلهای الکترونیک طرح های تحقیقاتی.
۴-۴. بخش مجموعه سازی:
- نیازسنجی تهیه منابع کتابخانه از طریق بررسی طرح درس ها، منابع بوردهای تخصصی و درخواست کاربران و احساس نیاز کتابداران کتابخانه.
-خرید ۷۶ عنوان کتاب لاتین
-خرید ۴۲۶ عنوان کتاب فارسی و ۵ عنوان لوح فشرده
- بررسی کتب اهدایی و تصمیم گیری مبنی بر انتقال ۱۳۲ عنوان آن به مجموعه کتابخانه.
- ارسال ۱۲ منبع الکترونیک و ۴۱۴ کتاب جهت فهرست نویسی به کتابخانه مویدالاطبا با توجه به مصوبه جدید.
- آماده سازی ۴۵۰ عنوان لوح فشرده و ۵۰۰ نسخه کتاب جهت استفاده کاربران.
- ثبت حدود ۲۰ مجله اهدایی در بخش نشریات.
- رفع اشکال موارد فهرستنویسی کتب و لوح فشرده(۱۰۰ مورد)
-بررسی و تهیه لیست کتب جدید بازار نشر در سایت کتابخانه ملی و نمایشگاه کتاب تهران بر اساس لاین تحقیقاتی هر عضو هیات علمی گروه های وابسته به رشته مدیریت و فن آوری اطلاعات سلامت.
۵-بررسی مشکلات نرم افزار کتابخانه و تبادل نظر با سایر کتابخانه ها در این رابطه و انتقال دادن آنها به پشتیبانان نرم افزارشامل: بررسی شرایط رزرو و امانت، شماره های ثبت حذف شده از نرم افزار، گروه های امانت و نحوه دسترسی آنها به پایان نامه ها و کتابهای الکترونیک موجود در نرم افزار،
۶- اطلاع رسانی خدمات و منابع کتابخانه به کاربران از طرق مختلف برگزاری جلسات کارگاهی، تلفنی، نمایش در ویترین ها و اطلاع رسانی در بورد، ایمیل، نامه و گزارش، درج در وب پیج کتابخانه، کلیپ تصویری، تهیه محتوا در بروشورهای دانشکده و شبکه های اجتماعی سروش و تلگرام.
۷- شرکت کتابداران در کارگاه های آموزشی مرتبط با فعالیت های کتابخانه (۱۸ عنوان کارگاه)
۸- بررسی و ارزیابی سالن مطالعه دیجیتال (ساماندهی و روز آمد سازی فایلهای موجود در رایانه ها به صورت فصلی)
۹- همکاری با معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در برگزاری کارگاه مرورسیستماتیک و متاآنالیز (۴ کارگاه)، طراحی سوالات و داوری ایستگاه علم سنجی جذب هیات علمی(۴ روز کاری)، همکاری در بررسی و تایید مدارک دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره دکتری دانشکده پرستاری(۳ روز کاری)، شرکت در ۳۴ جلسه (تامین منابع، شورای سیاستگذاری، اتاق فکر ، علم سنجی ، مشاوره اطلاعات) و شیفت کاری بخش مشاوره اطلاعات پژوهشی دانشگاه.
۱۰- تهیه گزارش های مربوط به عملکرد کتابخانه، پایش عملیاتی، خرید منابع کتابخانه، میزان کارکرد مدارک و اعضا، وضعیت تولیدات علمی اعضای مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در پایگاههای بین المللی، بازدید هیات بورد گروه مدیریت اقتصاد و فن آوری اطلاعات، وضعیت موجودی کتابخانه های دانشگاه در رشته های سلامت و بلایا، فن آوری اطلاعات، سلامت و ترافیک، پدافند غیر عامل.
۱۱- انجام امور روتین کتابخانه شامل جستجو و بازیابی منابع و راهنمایی کاربران، حفظ چیدمان منابع بر اساس رده کنگره و NLM، پی گیری رفع اشکالات رایانه های موجود در کتابخانه، انجام مکاتبات اداری ، ارسال کاتالوگها، تهیه نسخه پشتیبان منابع الکترونیک، انتقال منابع وجینی و اهدایی بدون استفاده در مجموعه کتابخانه به میز رایگان، ثبت منابع، رف خوانی، تنظیم اسناد مالی.
۱۲- نگارش و همکاری در ویرایش آیین نامه ها (عضویت و تسویه حساب، امانت، سالن های مطالعه)، شیوه نامه های نگارش پایان نامه ها و طرح ها ی تحقیقاتی، ، فلو چارت ها (تسویه حساب ، عضویت و تحویل طرح های تحقیقاتی) و راهنما های کتابخانه( استفاده از پایان نامه ها و طرح ها و انجام وجین منابع در نرم افزار) برای ستاد امور کتابخانه ها.
۱۳-برگزاری جلسات کارگروه فن آوری اطلاعات برای طرح در شورای سیاستگزاری (بررسی مشکلات نرم افزار کتابخانه در خصوص امانت و بازگشت، شرایط تمدید و رزرو، عضویت و تسویه حساب، وجین و گزارش گیری) (۲ جلسه)
۱۴-شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و تهیه منابع مورد نیاز
علاوه بر اهداف کوتاه مدت و روتین در کتابخانه که در هر زمان مد نظر است، در یک جمع بندی کلی اهداف بلند مدت یکساله در نظر گرفته شده برای کتابخانه در ابتدای سال ۹۷ به شرح زیر بود:
۱-ساماندهی کامل پایان نامه های دانشکده در نرم افزار کتابخانه
۲- ساماندهی کامل طرح های تحقیقاتی دانشکده در نرم افزار کتابخانه
۳- رف خوانی و تطبیق مجموعه و دفتر ثبت و نرم افزار
۴- نو شدن مجموعه کتابخانه (حذف کتابهای مستعمل و خرید کتاب نو)
که مورد اول و دوم به طور کامل محقق گردید. مورد ۳ به دلیل حجم زیاد کار و تقاضاهای ارائه شده به کتابخانه انجام نشد و مورد ۴ نیز به صورت نیمه کاره انجام شد.
امید است که مورد ۳ و ۴ نیز، در کنار اهداف بلندمدت یکساله سال ۹۸ کتابخانه محقق گردد.